Delená strava a jarná únava

Jarné slniečko pomaly naberá na intenzite a s ním prichádzajú nielen dlhšie dni, ale aj väčšia únava a vyčerpanie. Striedanie ročných období dáva zabrať organizmu ako celku, preto je nevyhnutné podporiť ho správnym palivom, teda zdravou stravou. A hoci vyhnúť sa jarnej únave nie je jednoduché, správny recept na vhodné stravovanie vám pomôže zvládnuť vašu cestu za úspechom na 80%.  Pokiaľ zvyšok doplníte pohybom, budete úspešní na maximum. Oddeľte stravu vo vašom jedálničku správnym spôsobom a vyčleňte jarnú únavu z vášho denného jarného režimu. Ako na to?

Goody foody s hovädzou príchuťou a zeleninou

Zdroj obrázku: Goody Foody

 

Jarná očista s delenou stravou

Ruku na srdce, dlhé zimné večery a veľké svetre so sebou prinášajú pôžitky maškrtenia, ktoré sa podieľa nielen na tvarovaní kriviek, ale aj zanášaní organizmu tým, čo nám na jar začína prekážať. Preto je na úvod roka vhodné upratať nielen v dome, ale aj v trávení.

Delená strava práve svojím kombinovaním predstavuje oveľa menšiu záťaž na tráviaci trakt ako mixy rôzneho druhu. Preto na úvod začnite uprataním vo svojom jedálničku aj útrobách.

Delená strava má výhodu nehladovania, ktoré je síce tiež účinným upratovacím mechanizmom, zato nesie so sebou aj tvorbu zásob na horšie hladovkové časy a nervozitu spojenú s nedostatkom paliva.

Pri delenej strave sa hladoviek vôbec obávať nemusíte, rovnako ako straty či úplného vylúčenia vašich obľúbených potravín (pokiaľ nejde o úplne nezdravé záležitosti, ktoré vás o chýbajúcu energiu oberajú viac ako sa patrí). Vhodnými kombináciami si môžete dopriať takmer všetko, akurát nie so všetkým.

Samozrejme určité pravidlá sú pri každom stravovaní, okrem nezdravého, medzi ktoré delenú stravu určite neradíme. Rovnako aj delenie celodenného menu podlieha zásadám vhodného kombinovania potravín bielkovinových, sacharidových a neutrálnych. Po úvodnom nastavení sa na vhodné voľby vám už delenie nielen do poličiek v chladničke bude pripadať prirodzené, rovnako ako priamo súvisiace výhody, ktoré si vďaka delenej strave môžete užiť do sýtosti.

Pri delenej strave si dajte pozor na zvýšenú energiu, zníženú hmotnosť, omladnutie a vitalitu, ktorú s ňou môžete získať. Pokiaľ po nich netúžite, delenej strave sa vyhnite oblúkom.

Goody Foody rezance

Zdroj obrázku: Goody Foody

 

Ako vyzerá delená strava v praxi?

Aby sme len neteoretizovali, delenú stravu sme do nášho obedného menu pre vás zaradili už pred pár rokmi a bol to dobrý krok vpred. Delená strava v Trikostrave má svojich stálych fanúšikov, ku ktorým sa pridávajú aj noví, čo nás teší a motivuje v neustálom obmieňaní obedného menu a pridávaní nových možností. Tu je niekoľko tipov na delené obedné menu pre vašu inšpiráciu:

  • Kurací závitok s gaštanovou plnkou, paštrnákové pyré so zázvorom, zeleninový šalát
  • Hovädzí bavorský závitok, pečená cuketa, cviklový šalát
  • Rybie filé zapečené s jablkami, zelerové hranolky, mrkvový šalát
  • Kurací závitok s gaštanovou plnkou, paštrnákové pyré so zázvorom, zel. šalát
  • Tilapia na pomarančoch, zelerové hranolky
  • Morčacie prsia na šampiňónoch, dusená zelenina na masle
  • Morčací závitok s brokolicovou plnkou, dusená zelenina s maslom
  • Králik na cesnaku, paštrnákové pyré
  • Hovädzí steak Goody foody s omáčkou zo zeleného korenia, kuskus

Vybrali by ste si? Ak máte ďalšie tipy na spestrenie jedálneho lístka v závodnej jedálni pomocou delenej stravy, budeme radi, ak nám napíšete.

tk

Bude vás zaujímať:

Vitamínmi nabitá, a predsa delená strava

Zdravá strava delením